WESELNE TIPY – MINI PORADNIK

PORADNIK "WESELNE TIPY"

Witaj w naszym mini poradniku p.t „Weselne Tipy” Znajdziesz tu zbiór porad pisanych w formie bloga, które dotyczą tylko i wyłącznie kwestii organizacji wesela. Kondensat z naszego doświadczenia i najpotrzebniejsza wiedza, którą dajemy Tobie za darmo. Być może dzięki temu poradnikowi Twój weselny dzień bedzie jeszcze piękniejszy i taki jak sobie zaplanowałaś/łeś. Życzymy miłej i owocnej lektury.

WESELNY TIP #1 - SESJA FOTO

Tip #1 Sesja foto

Wychodzenie Pary Młodej na sesję zdjęciową w trakcie wesela „na  15 minut” to niekoniecznie najlepszy pomysł. Często kwadrans zamienia się w godzinę, a goście w tym czasie tracą weselny zapał i oczekują na młodych przy stołach. Kochani Młodzi, kiedy na sali Was nie ma, to klimat wesela topnieje i trudniej zachęcić ludzi do zabawy. Sesja zdjęciowa „w tygodniu” da Wam więcej czasu na skompletowanie pięknych ujęć, bez zbędnego pośpiechu 😉

WESELNY TIP #2 - WINIETKI

winietki na stół weselny poradnik

Będzie doskonale, gdy przemyślicie wcześniej sprawę umiejscowienia gości i poukładacie winietki na stołach. Organizacyjnie wypada to zdecydowanie lepiej, gdy goście po wejściu na salę mogą zająć się najważniejszym – toastem, a nie biegać w poszukiwaniu miejsca wyznając zasadę: kto pierwszy ten lepszy. Stoliki możecie oznaczyć numerkami, a przy wejściu na salę umieścić rozkład stolików i listę gości. Proste i jakże skuteczne!

WESELNY TIP #3 - PODZIĘKOWANIA DLA GOŚCI

podziękowania dla gości weselnych

Wyjątkową formą podziękowania gościom za przybycie na wesele, będą kartki wysłane po 2-4 tygodniach od Waszej uroczystości. W dzisiejszej dobie internetu, to bardzo miły akcent.  Napiszcie tam klika miłych słów, nie zapomnijcie podziękować za prezenty i kwiaty.

WESELNY TIP #4 - DODATKOWE ATRAKCJE

dodatkowe atrakcje na wesele

Weselne atrakcje takie jak pokaz barmański, fireshow, fotobudka, pokaz pirotechniczny czy występ muzycznej gwiazdy na weselu są doskonałym sposobem na urozmaicenie Waszej uroczystości, ale nie przesadzajcie z tym, organizując wszystko na raz. Dodatkowo dochodzą stałe fragmenty wesela, podziękowania dla rodziców, oczepiny, tort czy też coraz częściej udziec. Pamiętajcie że goście pojawili się dla Was, aby spotkać się z rodziną oraz super się bawić. Czasami właśnie tego czasu na zabawę jest najmniej, po czym słyszy się że DJ czy zespól robi za długie przerwy, choć nie od nich samych to zależy.

WESELNY TIP #5 - ODMIANA IMION I NAZWISK

odmiana imion i nazwisk w języku polskim

Wiele Par Młodych ma problem z odmianą nazwisk na zaproszeniach. Krąży jakaś fałszywa opinia, że w tekstach oficjalnych nazwisk się nie odmienia. Ludzie chodzą do Nowaka, przyglądają się Nowakowi, podchodzą do Widery, Pietraszki i Widerze albo Pietraszce coś dają. Ale jak teraz trzeba temu Nowakowi, Widerze albo Pietraszce dać zaproszenie, nagle następuje jakieś zdumiewające usztywnienie postaw gramatycznych i zaprasza się  „Jana i Annę Nowak” zamiast „Jana i Annę Nowaków”
Nie wiecie jak odmienia się dane nazwisko? Skorzystajcie z pomocy tej witryny: http://www.odmiana-nazwisk.waw.pl/

WESELNY TIP #6 - WACHLARZYKI

wachlarzyki na gorące dni do wentylacji

Pewnie myślicie o co chodzi hę? Otóż, jeżeli na sali będziecie mieli klimatyzacje to ten tip Was nie dotyczy. Niestety w dalszym ciągu nie jest to wygoda dostępna dla wszystkich. To przecież nie koniec świata! A co jeśli planujecie przyjęcie plenerowe w lecie? Drodzy przyszli Państwo Młodzi, przemyślcie kwestię wachlarzyków dla gości, dzięki którym będą mogli się skutecznie schłodzić po tańcach lub gorącym daniu. Miły atrybut pełen uroku, dodający odrobinę tajemniczości i klasy.

WESELNY TIP #7 - KOSZYK PIERWSZEJ POMOCY

weselny koszyk pierwszej pomocy

Zdarzyło się Wam kiedyś czegoś zapomnieć? A może w tańcu obtarliście stopę, a w torebce brak plastra?

Koszyczki z podstawowymi przyborami toaletowymi i akcesoriami pomogą w wielu awaryjnych sytuacjach. Można umieścić w nich chusteczki nawilżane, bibułki matujące, grzebień, nożyczki, igłę i nitkę, plastry, wsuwki, gumy do żucia, antyperspirant w sprayu, tabletki przeciwbólowe i tym podobne drobiazgi. Goście weselni z pewnością docenią przydatność tego typu rzeczy w awaryjnych sytuacjach.

WESELNY TIP #8 - KIELISZKI

Tip #8 KIELISZKI

Wspaniałe i ozdobne kieliszki dla Pary Młodej znakomicie uświetnią każdy toast na Waszym weselu. Pięknie się prezentują i podkreślają wyjątkowość tej magicznej chwili, dlatego też warto mieć inny zestaw kieliszków niż wszyscy goście. Ponadto będą wspaniałą pamiątką przypominającą o tym szczególnym dniu przez wiele długich lat po ślubie. Możecie zakupić kieliszki gotowe lub też zlecić przygotowanie kieliszków z grawerem. Tyczy się to zarówno kieliszków do szampana (które służą ozdobie), ale także kieliszków do wódki – które mają swoje praktyczne zastosowanie – mogą to być tzw. oszukane kieliszki. Z zewnątrz wyglądają jakby miały normalną pojemność, a w rzeczywistości są połowę mniejsze. Przydatna rzecz, kiedy z każdym członkiem rodziny trzeba wznieść toast!

WESELNY TIP #9 - DO TANGA TRZEBA DWOJGA

do tanga trzeba dwojga

Podczas rozsyłania zaproszeń warto zwrócić uwagę na to, w jaki sposób zapraszani na Wasze wesele są single. Trudno raczej poddać w wątpliwość, że podczas przyjęcia będziecie tańczyć. Warto zatem pamiętać o tych przyjaciołach, którzy nie odnaleźli jeszcze swoich partnerów życiowych, aby mogli na wesele przyprowadzić osobę towarzyszącą. Żadna to frajda przyjść na ślub bez partnera/ki, dlatego pamiętaj o tej prostej zasadzie: 1 plus 1 równa się 2. Być może przysłużysz się sprawie i kiedyś pobawisz się na ich weselu.

WESELNY TIP #10 - ORGANIZER ŚLUBNY

Ślubny organizer Panny Młodej.

Załóż zeszyt z pomysłami – zapisuj wszystko, co wpadnie Ci do głowy, spisuj ustalenia, terminy, planuj spotkania, wymyślone kompozycje kwiatowe, dekoracje, kolory, które lubisz i ważne informacje w sprawie Twojego wymarzonego dnia. Nie pozwól, aby coś Ci umknęło. Gotowe terminarze Panny Młodej możesz kupić w internecie.

WESELNY TIP #11 - DEKORACJA ŚWIATŁEM

dekoracja światłem sali weselnej

Światło, oprócz kwiatów i innych elementów dekoracyjnych może być oryginalnym dodatkiem do oprawy każdego wesela. Dzięki olbrzymiej palecie kolorów do wyboru możecie podkreślić lub wyróżnić to na czym Wam zależy. Dekoracja światłem pozwoli odmienić zwykłą salę weselną w magiczne miejsce nie do poznania. Tworzy to idealne tło do zdjęć, a goście weselni zapełnią parkiet zdecydowanie szybciej. Więcej na ten temat dowiecie się tutaj: DEKORACJE ŚWIATŁEM OAZIS EVENTS

WESELNY TIP #12 - ANIMATOR

Animatorzy na wesele

Przyjąć zaproszenie ślubne i nie martwić się o to, co zrobić z dziećmi na czas wesela to pragnienie wielu rodziców, którzy nierzadko rezygnują z obecności na przyjęciu lub zabawę na nim kończą wcześniej, bo muszą zająć się swoimi pociechami. Co wtedy mogą zrobić Młodzi? Odpowiedź jest prosta zatrudnić na wesele animatora.

WESELNY TIP #13 - KALKULATOR TRUNKÓW

weselny kalkulator trunków - ilość alkoholu na wesele

Podczas przygotowań do zabawy weselnej bardzo często zadajemy sobie pytanie, jaką ilość napojów i alkoholi należy zamówić. Przyjmijcie 0.5L wódki na osobę, 7 osób na 1 butelkę wina, 7 osób na 1 butelkę szampana. W Internecie poszukajcie kalkulator trunków na wesele, który podpowie Wam również, jaki zastosować przelicznik dla słodkich napoi i nie tylko.
Czego jak czego, ale „jadła i popitki” zabraknąć nie może.

WESELNY TIP #14 - BARMAN

barman na wesele i event firmowy

Boicie się, że alkohol nie sprosta wybrednym gustom gości weselnych? Nie zastanawiajcie się dłużej – zaproście na swoje wesele profesjonalnego barmana. Kolejki jakie ustawiają się po pyszne drinki mówią same za siebie. Dużą popularnością cieszą się również pokazy sztuki barmańskiej – duża dawka show na waszym weselu gwarantowana!

WESELNY TIP #15 - BUTY

wygodne buty na zmianę na wesele

Buty na wesele to rzecz równie ważna, co ubiór, a ich wybór jest nie lada wyzwaniem. Pomyślcie nad zakupem dwóch par butów, aby po części oficjalnej ( po oczepinach) spokojnie zmienić na wygodniejsze i komfortowo wytrwać wielogodzinną zabawę. Dobrze dobrane buty na wesele to jeden z czynników, od których zależy, czy będziecie dobrze się bawić.

WESELNY TIP #16 - FOTOBUDKA

fotobudka - atrakcja na wesele

Szukasz ciekawej, nieszablonowej atrakcji na wesele, a Wszystkie dotychczasowe pomysły wydają Ci się nudne i sztampowe? Wykorzystaj Fotobudkę! To najnowszy trend, który całkiem niedawno przywędrował do nas z Zachodu i zdobywa coraz większą liczbę sympatyków w naszym kraju. Prześmieszne gadżety wykorzystywane do zdjęć z pewnością poprawią humor wszystkim gościom! 😉 Pamiętaj jednak, że fotobudka, jak i wiele pozostałych atrakcji weselnych potrzebują miejsca, więc upewnij się, że na Twojej sali weselnej znajdzie się dla niej przestronny kącik.

WESELNY TIP #17 - PIERWSZY TANIEC

pierwszy taniec pary młodej na weselu

Odważnie i z humorem czy subtelnie i pięknie? Tylko od Was zależy jaką atmosferę stworzycie wśród gości swoim pierwszym tańcem <3  To tradycyjny i niezbędny element każdego wesela. To także jedyny taniec, kiedy Państwo Młodzi obserwowani są od początku do ostatniej sekundy piosenki. Dlatego też tak ważne jest, aby się do niego dobrze przygotować. Warto skorzystać z usług szkoły tańca, która pomoże w przygotowaniu układu tanecznego i wyborze utworu. Nie musicie tańczyć jak mistrzowskie pary z konkursów tanecznych, ale ważne jest też, aby w trakcie pierwszego tańca się nie skompromitować. Stąd też idealnym dodatkiem, który ściągnie z Was sporo stresu będzie tzw. „Taniec w Chmurach”. Więcej o tej usłudze przeczytacie tutaj: TANIEC W CHMURACH OAZIS EVENTS.
Jeżeli chcecie się wyróżnić, polecamy uwadze stworzenie mixu utworów i ułożenie choreografii. Ale pamiętajcie! Najważniejsza jest NATURALNOŚĆ w tym co robicie 🙂

WESELNY TIP #18 - ROZMIESZCZENIE GOŚCI

rozmieszenie gości weselnych

Przygotowujesz sie do wesela i jesteś na etapie usadzania gości ?
Dzięki zastosowaniu tej porady oszczędzisz mnóstwo czasu!
Oto kilka zasad, którymi warto sie posługiwać przy usadzaniu gości weselnych:

– Gości rozmieszczamy naprzemiennie czyli kobieta/ mężczyzna/ kobieta/ mężczyzna

– Odradzamy sadzania starszych osób nieopodal sceny czy nagłośnienia

– Złym pomysłem będzie posadzenie ciotki „Stefci” obok znajomych ze studiów, gdyż nie będą mieli wielu wspólnych tematów.      

Więc kogo warto posadzić obok siebie?

– Znajomych z jednej pracy

– Najbliższych sobie przyjaciół

– Osoby mówiące w innym języku.

-Bliską rodzinę warto usadzić kierując się wiekiem (młodsi razem, starsi razem)

-Dzieciom natomiast warto zorganizować osobny kącik/stolik.

Najlepszą formą wizualizacji tego rozmieszczenia jest duży brystol, na który możecie nanieść rozkład, kształt i ilość stołów, a karteczki samoprzylepne z imionami i nazwiskami gości rozmieszczacie według powyższych zasad. Jeśli zajdzie potrzeba korekty po prostu przeklej karteczkę w inne miejsce! Może i czasochłonne zajęcie, ale zaoszczędzi mnóstwo stresów podczas rozkładania winietek 🙂

WESELNY TIP #19 - ODPOWIEDNIA WIELKOŚĆ SALI

sala weselna i zabawa

Pamiętajcie, że odpowiednia sala na wesele, to nie tylko miejsca siedzące. To również odpowiedniej wielkości parkiet, miejsce dla zespołu / dj. Weźcie pod uwagę również dodatkowe miejsce, które potrzebne jest na weselne dodatki. Fotobudka, barman, napis LOVE, czy dekoracje światłem – to wszystko wymaga dodatkowej przestrzeni dla zapewnienia jak najlepszego efektu i bezpieczeństwa tancerzy. Niestety praktyka pokazuje, że właściciele sal mocno zawyżają ilość miejsc, byle sprzedać „talerzyk” zupełnie zapominając o komforcie  gości. Potem pojawiają się problemy z niewydolnością klimatyzacją i wiele innych…

WESELNY TIP #20 - TANIEC W CHMURACH

ciężki dym na pierwszy taniec

Jeśli czujecie ogromny stres przed pierwszym tańcem, a wzrok patrzących na Was gości wywołuje dreszcze, lub po prostu chcielibyście nadać tej chwili uroku i mieć wyjątkowe zdjęcia oraz wspaniałą pamiątkę, to być może warto zastanowić się nad taką usługą. Polega ona na wytworzeniu ciężkiego dymu, który unosi się mniej więcej do łydek – kolan. Powoduje to spektakularny efekt jakoby Para Młoda tańczyła w chmurach.  Zwróćcie uwagę przy wyborze usługodawców w jaki sposób uzyskują dany efekt. Najlepsze rezultaty daje urządzenie w którym stosujemy suchy lód i wrzątek. Na rynku są jeszcze maszyny działające na specjalny płyn do wytwarzania dymu, który potem jest chłodzony przez agregat. Takie urządzenia są tanie, koszt materiału potrzebny do wytworzenia dymu znikomy, a efekt? Zamiast pięknego nieba uzyskujemy często śmierdzącą mgłę, która szybko unosi się do góry psując cały efekt i uniemożliwiając wykonanie jakiegokolwiek zdjęcia. Drodzy usługodawcy – Pamiętajcie o wyłączeniu klimatyzacji na czas pierwszego tańca i zamknięcia wszystkich drzwi na sali, w przeciwnym przypadku nasze starania pójdą na marne, a dym błyskawicznie zniknie. Kochane Panie Młode pragniemy rozwiać mit, na który natrafiliśmy na jednym forum dyskusyjnym w internecie. Nie, ciężki dym oparty o suchy lód (czyli CO2) nie powoduje efektów uszkodzenia materiału sukni polegającego na zmianie jej koloru z białego na szary – to totalne bzdury.